Tuesday, January 10, 2012

aku menangis keseorangan..=(

assalamualaikum..
bismilahirahmanirahim...



pagi2 buta nie aku xleh nk tdo..tb2 aty aku tgerak nk dgr ceramah agama ustaz yg sgt besh..
ustaz don daniyal..ceramah dy mengenai seorang ank thadap ibu bapa dy...aku dgr ja crmh tu air mata aku jatuh mcm hujan.. aku tertarik dgan apa yg ustaz smpaikan...nie salah satu la bayangkan ibu bapa kita tiada nanti adakah anak2 akn memandikan ibu bapa kita..adakah ank2 yg akan imamkan semayang ibu bapa kita...adakah ank2 akan tanamkan jenazah ibu bapa kita..klu orang yg mandikan ibu bapa kita depa just wat dgn kasar sebab tu tugas depa untuk mandikan..TETAPI klu seorang anak yang memandikan ibu bapa mereka mesti dimandikan dengan penuh kasih sayang...belaian yg lembut sb dalam aty anak xsmpai aty nak skitkan ibu bapa mereka.. JIKA seorang anak yg meimamkan semayang semestinya anak akan berdoa seikhlas aty supaya ibu bapa mereka de tempatkan dengan orang2 yang beramal soleh...mohon kepada ALLAH s.w.t supaya ringankan seksaan ibu bapa mereka.. YA ALLAH adakah aku tergolong dgn ank2 sebegitu...yang sentiasa mendoakan kebaikan kepada ibu bapa dan berharap supaya dapat berjumpa di syurga kelak...JIKA seorang anak yg kebumikan ibu bapa mereka semestinya ank akan pastikan dengan berhati2 melatakkan jenazah tersebut..tabur pasir dengan cermat.. YA ALLAH aku berdoa agar aku akan menjadi seorang ank yg berbaktu pada ibu bapa ku..bak kata pepatah emak boleh mnjga anak sampai 10 orang TAPI sorang ank boleh kah menjaga ibu bapa seperti mnatang minyak yg pnoh..time kita sakit mak ayah sanggup jga malam risau ank yg merengek..berikan makan minum..anak mntak ja nk apa suma ditunaikam..TAPI bila mak ayah mntak ank belikan mknan adkah ank akn tunaikan..bila mak ayah mntak supya sntiasa mngingati ALLAH supaya kita akan kekal bersama di syurga adakah ank tunaikan kewajipan nya????? YA ALLAH bukakan aty aku supaya sentiasa mngingati dalam senang ataupn susah..walaupn ilmu agama ku cetek bukakan lah aty aku untuk sentiasa mencari ilmu mu YA ALLAH.....

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.